Moje pierwsze kroki

Cześć! Witam serdecznie! Tutaj chciałabym napisać jak uczę się polskiego. Mówię bardzo dobrze po francusku, po angielsku i po rosyjsku. Mój język ojczysty jest ukraiński. W polskim rozumiem dużo słów. Uczę się polskiego pięć miesięcy, ale gramatyka jest bardzo skomplikowana!

Uwielbiam podróżować, dlatego studiuję Polski, aby rozmawiać z Polakami i uczyć się ich kultury. Chcę mówić w wielu językach 🙂

Warszawa Warszawa Warszawa

Byłam w Warszawie jeden raz. Bardzo mi się spodobało miasto i parki.

Zdecydowałam napisać jak uczę się polskiego, co mi pomaga i odpowiedzieć na pytania.

Jak uczę się polskiego i co mogę doradzić?

Niestety nie mam sekretnych sposobów. Uczę się polskiego przy pomocy podręczników i od czasu do czasu Polaków. Słucham aydio, oglądam YouTube.

Dobrze pomaga sałuchać dialogów. Słucham regularne. Jednak trzeba rozumieć słowa. Najpierw tłumachę słowa, a potem słucham. To mi pomaga.

Książki które mogę doradzać?

Iwona Stempek « Krok po kroku »

Małgorzata Małolepsza « Hurra po Polsku »

To bardzo dobry i ciekawy książki.

Co jest najtrudniejsze dla mnie?

Gramatyka i koniugacja (myślę, że to jest trudne dla wszystkich). Początki zawsze są trudne, potem będzie coraz lepiej.

Planuję mówić bardzo dobrze i nie poddawać się! Będę opowiadać o moim sukcesie.

Czy uczycie się polskiego?

 

2 Comments

  1. Jeśli napisałaś ten tekst po 5 miesiącach nauki polskiego to gratuluję! Jest kilka drobnych błędów w odmianie, ale jak sama piszesz- to najtrudniejsze. Powodzenia i trzymam mocno kciuki za postępy!!

Comments

